מפת לידה

דבר ראשון, חשוב לדעת שיהדות אינה נגד אסטרולוגיה ואפילו ליהדות יש גלגל מזלות שבעל 12 מזלות שיצר הקב״ה מראשית בריאת העולם.

לאסטרולוגיה קבלית יהודית יש תפקיד כמו שאר סוגי האסטרולוגיות למינהן. אסטרולוגיה קבלית יהודית מושתת מהתנ״ך ועד התלמוד.  

עפ״י התלמוד, אדם שנולד תחת קונסטלצית השמש, ישיג שלטון וגדול, ואילו אדם שנולד בסימן נוגה,ונוס, יהפוך לעשיר ולא מוסרי. מי שנולד בסימן הירח, יסבול מצרות צרורות.מי שנולד בסימן מאדים, יהפוך למנתח או שוחט. מפאת זאת, הרבנים רואים את תאריך הלידה של אדם כיום שבו המזל הנקבע ע״י הכוכבים בשיא חוזקתו.

האסטרולוגיה היהודית מאמינה בקב״ה מאשר מזלות כדי שלא נוריד מערכו שלו והאמונה בו.אסטרולוגיה ודית מאמינה כי בורא עולם החליט להוליד אדם מסוים, בשעה מסוימת, במקום ובתאריך מסוים.

גם בודית השיעור של אדם נקבע מלמעלה.אסטרולוגיה יהודית איננה נכנסת לתתי תקופות המפת לידה בניגוד מאסטרולוגיה ודית למשל.

אסטרולוגיה ודית  בעלת מפת לידה ביחד עם עוד 16 מפות בתחומים שונים: בריאות האדם, חינוך האדם בחייו, מפת נישואין אחרי גיל 28, מפת ילדים, מפת מזל, מפת חוזק מפת לידה ראשית ועוד.

בדומה בין שתי סוגי אסטרולוגיות הללו, יש נקודות היעד בחייו של אדם כגון: התיקון שלו, השיעור שעליו ללמוד, הנסיבות בחייו, מצבים בחיים שעליו לעבור כדי שהנשמה שלו תעבור תיקון בחיים הנוכחים.

כמובן גם נכתבו ספרים על אסטרולוגיה עברית יהודית אשר מטיבים עם הפן הדתי היהודי שבין אסטרולגיה מודרנית מערבית לבין אסטרולוגיה עתיקה כמו אסטרולוגיה יהודית ואסטרולוגיה ודית.

קחו לדוגמה את אבן עזרא, אף הוא עסק באופן מקצועי באסטרולוגיה. הוא היה מכין מפות לידה לדוכסים מהמלוכה כדי לדעת באיזה שעה ותאריך להקים עיר חדשה או איזה בנייה ארכיטקטית. המלומד, אבן עזרא, גם כתב עשרה ספרי אסטרולוגיה מקצועיים בעלי הנחיות.

בין המלומדים היהודים חוץ ממנו גם אלו עסקו באסטרולוגיה יהודית הינם: יהודה הלוי, הראשון לעסוק באסטרולוגיה יהודית, הרמב״ן, הראב״ד הראשון, דון יצחק אברבנאל, בניגוד מוחלט לעומתם הרמב״ם שאף למד וחקר אסטרולוגיה לא תמך בדעותיהם.

מהמאה ה-13 הוגי היהדות הרבניים, חברו לחוכמת הכוכבים על אף שדנו וחקרו אותה בה בצורה סמויה. גם היום אסטרולוגיה ובפרט אסטרולוגיה יהודית הינם נושא בעל פולמוס ומחלוקת רחב בין רבנים החוששים מאמונה בכוכבים, ומזלות מאשר תפילות ופולחן דתי של ימינו אנו.

על אף, חוסר איסור תנכי לעסוק באסטרולוגיה שאיננה מנוגדת לחוקי התורה או מצוות. החשש גרם להם להתנגד נחרצות. מותר עדין ליהודי ללכת לאסטרולוגי יהודי מן המניין.

ולסיום בסוגיה המאוד מדוברת:

עפ״י היהדות, מצב הכוכבים מסוים הינו נקודת מוצא כלשהי המהווה בחירה חופשית אך ייחודית לאותו אדם ספציפי. האסטרולוגיה היהודית נותנת יכולות, אישיות, כשרונות, תחומי עיסוק לאדם אשר האדם בוחר את מסלול החיים שלו.

בדיוק כך, גם שאר האסטרולוגיות פועלות עם חופש בחירה על אף מה שכתוב במפת לידה - אדם קובע את גורלו וייעודו.כל עוד אדם לא יפעל למשל להיות זמר, עיתונאי, סופר או שחקן היקום לא יתן לו את מושא רצונו.